34 selskaper

Mote

...

    Mote

    Jakker, kjoler, gensere, jeans, sko, briller, undertøy eller kanskje et par tøfler? Enten du foretrekker noe fra Alexander Mcqueen, Jean Paul Gaultier eller noe billig, men unikt og brukt, vil du kunne finne en nettbutikk som passer deg. Er du på jakt etter dame- eller herreklær på nett, kan du finne en nettbutikk i ulike stiler og tilpasset ulike kroppstyper.

    Detaljhandel

    Netthandel gir visse fordeler og fordeler, men det vil aldri erstatte opplevelsen av å handle i en butikk. En kunde som vet nøyaktig hva han eller hun vil ha, kan slå det opp på nettet, lese og sammenligne informasjonen og kjøpe fra siden som tilbyr den beste prisen eller tjenesten. En shopper som er usikker på hva de skal se etter, eller som bare liker å bla gjennom varer som vises, vil foretrekke en butikk hvor varen kan sees, håndteres og prøves. Innredningen, musikken og arrangementet av varer i en butikk skaper et flerdimensjonalt shoppingmiljø som ikke kan dupliseres på nettet. For mange mennesker er shopping i et kjøpesenter, varehus eller marked en form for underholdning og en sosial opplevelse.

    Mange mennesker som for øyeblikket ikke er kjent med datamaskiner og ikke føler seg komfortable med å bruke internett for å handle, vil neppe endre vanene sine. Nettbutikker skal beskrive produkter for salg med tekst, bilder og multimediefiler, mens selve produktet og produsentens emballasje i en butikk er tilgjengelig for direkte inspeksjon, som kan innebære prøvekjøring, montering eller andre eksperimenter. I en konvensjonell butikk er funksjonærer vanligvis tilgjengelige for å svare på spørsmål. Noen ting, som klær og sko, må kanskje prøves før kunden kan være sikker på at de har riktig størrelse. Nettbutikksider tilbyr størrelsesdiagrammer, diagrammer og flersidevisninger for å hjelpe kunden med å ta et valg. De fleste tilbyr generøse returregler for å oppmuntre kunder til å legge inn en bestilling.


    Mote

    Men hvor finner du den beste butikken for deg? I dag finner du det meste på nett, og nettbutikker tilbyr ofte et større utvalg. Men hvilken nettbutikk er best? Og er butikken virkelig best når det kommer til vesker eller annet motetilbehør? For å hjelpe deg med å finne ut av det har vi samlet en oversikt over alle nettbutikkene som selger smykker, vesker og/eller annet motetilbehør. Les kundeanmeldelser, erfaringer og meninger slik at du enkelt kan avgjøre hva som er den beste nettbutikken.

    Fordeler med netthandel

    Nettbutikker er tilgjengelige 24 timer i døgnet, og mange forbrukere har internettilgang både på jobb og hjemme. Et besøk i en vanlig butikk krever reise og må skje i åpningstiden. I høytiden og i helgene må shoppere i detaljbutikker slite med folkemengder og lange køer. Å søke eller bla gjennom en nettkatalog kan være raskere enn å bla gjennom gangene i en fysisk butikk. En fordel med å handle på nett er å raskt kunne oppsøke og sammenligne priser på varer eller tjenester fra mange ulike tilbydere ved hjelp av søkemotorer og prissammenligningstjenester på nett. I visse markedssegmenter som bøker og musikk, datamaskiner og forbrukerelektronikk vil kundene finne et større utvalg på nett og kanskje finne oppussede eller brukte varer til mye lavere priser.

    Samlere og hobbyister kan finne rekvisita og sjeldne gjenstander på nettet, som sjelden er tilgjengelige i butikker, og kan bruke auksjonssider til å selge, handle og undersøke samleobjekter, antikviteter og unike gjenstander. Spesialprodukter som etnisk mat og vin, utendørsutstyr og sportsutstyr selges også til konkurransedyktige priser på nett. Netthandel er også en effektiv måte å kjøpe bildeler og reservedeler til hvitevarer på, da det er vanskelig for en butikk å holde dem på lager.

    Noen nettbutikker gir eller lenker til tilleggsproduktinformasjon, for eksempel instruksjoner, sikkerhetsprosedyrer, demonstrasjoner, produsentens spesifikasjoner, råd eller instruksjoner. Mange shoppingsider lar kunder kommentere eller vurdere varene deres. Det er også dedikerte anmeldelsessider som er vert for brukeranmeldelser for ulike produkter.

    Frakt

    I de fleste tilfeller må varer kjøpt på nett sendes til kunden. Dette introduserer en betydelig forsinkelse og potensiell usikkerhet om varen faktisk var på lager på kjøpstidspunktet. Mange forhandlere informerer kundene om hvor lenge de kan forvente å vente før de mottar en pakke, og oppgir et leveringssporingsnummer. Selv om et kjøp kan gjøres 24 timer i døgnet, må kunden ofte være hjemme i normal åpningstid for å ta imot levering. I tilfelle et problem med varen, kan det hende at kunden må kontakte forhandleren, besøke postkontoret og betale returfrakt og deretter vente på bytte eller refusjon.

    Fraktkostnader (hvis aktuelt) reduserer prisfordelen for nettvarer, men avhengig av jurisdiksjon kan manglende moms kompensere for dette. Nettforhandlere tjener noen ganger ved å belaste et standard fraktgebyr som overstiger den faktiske kostnaden for å sende varen.

    Kjøp-og-klikk-butikker tilbyr muligheten til å kjøpe en vare på nettet og hente den i en butikk i nærheten. Bestillinger fylles umiddelbart slik at de er klare før kunden rekker å ankomme butikken. Denne funksjonen gir forhandlere et konkurransefortrinn i forhold til andre nettforhandlere som kan tilby lavere priser, men som trenger å sende varer, og tilfredsstille kunder som vil ha varene deres med en gang. Det bringer også nettkunder inn i butikklokalene hvor de kan kjøpe tilleggsvarer eller søke hjelp med et produkt.