5 selskaper

Barn og Baby

...

    Barn og Baby

    Vi har laget en oversikt over alle firmaer som tilbyr gaver, leker eller nødvendigheter til barn og babyer. Babyklær, kosedyr, dataspill, dukker, barnevogner, lego, ja - alt du kan tenke deg! Alt du finner i butikkene finner du også på nett. Men hvor gode er nettbutikkene? Holder baby-og barnebutikker detde lover?

    Følg nettforhandlere på sosiale medier

    Nettforhandlere markedsfører ofte sine salg og rabatterte varer på Facebook, Instagram og andre sosiale mediekanaler. Hvis du følger noen av favorittselskapene dine på sosiale medier, kan du være en av de første som ser og kjøper de siste tilbudene.

    Bruk pengebesparende apper eller plugin-moduler

    Det er ingen mangel på apper eller plug-ins som kan tillate deg å spare penger på nettet uten problemer. Noen eksempler er Honey, Swagbucks, Capital One Shopping og Rakuten. Du kan også se etter kupongkoder online på nettsteder som RetailMeNot.com og Coupons.com.

    Hvordan får du pengene tilbake fra et nettkjøp?

    Denne prosessen varierer fra forhandler til forhandler. Noen kan automatisk refundere pengene dine når du rapporterer et problem med kjøpet; andre kan kreve at du returnerer produktet først. Det kan hende du ikke kan få pengene tilbake i det hele tatt, spesielt hvis det er etter forhandlerens returperiode. Hvis du kjøper noe som kanskje ikke fungerer for deg, for eksempel klær, sjekk forhandlerens refusjonspolicy før du kjøper.

    Hvordan har internett endret shopping?

    Internett har endret handleopplevelsen totalt. Folk har tilgang til produkter fra hele verden. Betalinger skjer øyeblikkelig, og anbefalingene er skreddersydd til dine handle- og nettlesevaner. Fysiske forhandlere har måttet svare ved å lansere nettsider og forbedre deres personlige kundeopplevelse.

    E-handel (eller elektronisk handel) er kjøp og salg av varer eller tjenester på Internett. Den inkluderer et bredt spekter av data, systemer og verktøy for nettkjøpere og selgere, inkludert mobilhandel og nettbetalingskryptering. De fleste selskaper med online tilstedeværelse bruker en nettbutikk og/eller plattform for å utføre e-handelsmarkedsføring og salgsaktiviteter og for å overvåke logistikk og oppfyllelse.

    I følge eMarketer vil det globale detaljsalget for e-handel i 2022 for første gang overstige 5 billioner dollar, og utgjøre mer enn en femtedel av det totale detaljsalget. Og innen 2025 vil de totale utgiftene overstige 7 billioner dollar til tross for synkende vekst. For å forstå e-handel fullt ut, la oss ta en titt på historien, veksten og innvirkningen på forretningsverdenen. Vi vil også diskutere noen fordeler og ulemper med e-handel samt spådommer for fremtiden. For mer ekspertinnsikt mens du er på farten, sjekk ut vår bi-ukentlige lydserie, Make it Big Podcast, der globale tankeledere diskuterer alt som har med e-handel å gjøre – fra industrinyheter og trender til vekststrategier og suksesshistorier.


    Barn og Baby

    Finner du billige bleier er det viktig at du sjekker om butikken holder leveringstiden. Og også hvordan de håndterer garantien på for eksempel en radiostyrt bil. Du kan lese alt om dette her. Kunder som har vært der før du har delt sine negative og positive anmeldelser om selskapet du er interessert i. På den måten vet du hvor du skal bestille for å få det du betaler for.

    For mange forhandlere kan veksten av e-handel utvide rekkevidden til merkevarene deres og påvirke bunnlinjen positivt. Men forhandlere som har vært trege med å omfavne nettmarkedet, er de som står overfor de største utfordringene. I februar 2019 overgikk nettsalget så vidt vanlige varehus for første gang, inkludert varehus, lagerklubber og supermarkeder. Og siden Amazon Prime tok prisen for frakt unna, er flere forbrukere komfortable med netthandel – noe som betyr at større forhandlere ikke har noe annet valg enn å gå digitalt.

    Salg av varer på nett

    E-handel hjelper små bedrifter med å selge direkte til kunder. For mange små bedrifter kan adopsjon av e-handel være en langsom prosess. Men de som omfavner det kan oppleve at e-handel kan åpne dører til nye muligheter. Sakte lanserer småbedriftseiere e-handelsbutikker og diversifiserer tilbudene sine, når ut til flere kunder og imøtekommer bedre de som foretrekker nett-/mobilhandel. Men med e-handelssalget som vokser år for år og én av fire små bedrifter fortsatt mangler en nettbutikk, er det fortsatt en utmerket mulighet for gründere til å få et konkurransefortrinn og utvide virksomheten sin på nett.

    B2B-selskaper begynner å tilby B2C-lignende online bestillingsopplevelser. Siden 90 % av B2B-kundene forventer B2C-lignende digitale opplevelser, må B2B-bedrifter jobbe med å forbedre sine online kundeopplevelser for å ta igjen B2C-selskaper. Dette inkluderer å skape en omnikanalopplevelse med flere kontaktpunkter og bruke data til å skape personlige relasjoner med kunder.

    E-handelsløsninger kan tillate selvbetjening, gi mer brukervennlige prissammenligningsplattformer og også hjelpe B2B-merker med å opprettholde relasjoner med kjøpere.

    Fremveksten av e-handelsmarkedsplasser. Nettmarkedsplasser har vokst siden midten av 1990-tallet med lanseringen av giganter vi kjenner i dag, som Amazon, Alibaba og andre. Spesielt Amazon er kjent for sin unike vekststrategi som har hjulpet dem med å oppnå masseadopsjon og rekordsalg. Ved å tilby et bredt spekter og ekstrem bekvemmelighet til kundene, har de raskt kunne skalere opp gjennom innovasjon og optimalisering på farten. Men Amazon gjør det ikke alene. I fjerde kvartal 2021 ble 56 % av Amazons betalte enheter solgt av tredjepartselgere (dvs. ikke Amazon).

    Forandring

    Supply chain management har utviklet seg.Undersøkelsesdata viser at en av de viktigste virkningene av e-handel på forsyningskjedestyring er at den forkorter produktets livssykluser. Som et resultat kan produsenter presentere dypere og bredere spekter som en buffer mot priserosjon. Men det betyr også at varehus kan se større mengder lager inn og ut av sine anlegg. Som svar kan lagerholdere tilby følgende verdiøkende tjenester for å hjelpe til med å gjøre e-handelsoperasjoner mer problemfrie og effektive:

    Lager/lagerseparasjon for online vs. detaljsalg: Beregn prognoser og fyll på varebeholdningen separat for online og i butikk for mer nøyaktige resultater.

    Ulike pakketjenester: Å velge riktig pakke-og-pakke-programvare kan hjelpe bedrifter med å sende bestillinger raskt og nøyaktig.

    Lager-/logistikkovervåking: Å følge beste praksis for lagerstyring er nøkkelen til å administrere lagernivåer.

    En revolusjon

    Nye arbeidsplasser skapes. Sysselsettingen i e-handel forventes å øke med 32 % i 2022, og overskygge veksten på 28 % som ble dokumentert i 2021. I tillegg, ifølge US Bureau of Labor Statistics, forventes datajobber å øke med 13,4 % i løpet av tiåret 2020–30 - som er 5,7 prosentpoeng raskere enn gjennomsnittet på 7,7 % for alle yrker. Kunder handler annerledes. E-handel revolusjonerer måten moderne forbrukere handler på. I dag vet vi at det er minst 2,14 milliarder digitale kjøpere, som er 27,6 % av de 7,74 milliarder menneskene i verden. Og innen 2025 anslår Statista at det vil være 291,2 millioner nettkjøpere bare i USA.