5 selskaper

Multimedia & Aviser

...

    Multimedia & Aviser

    I dagens teknologi er det vanskelig å forestille seg et liv uten multimedia. Hver husholdning eier minst én flatskjerm-TV og projektorer er verken unike eller dyre lenger. I dag er det enkelt å finne nytt lydanlegg og alt du trenger for en kveld hjemme. Men hvor kan du kjøpe alt du trenger innen multimedia og abonnementer? Hvilken og hva er billigst? For å finne det billigste mobilabonnementet er det viktig at du sammenligner priser på nett og.

    Mange vellykkede rent virtuelle selskaper arbeider med digitale produkter (inkludert informasjonslagring, gjenfinning og modifikasjon), musikk, filmer, kontorrekvisita, utdanning, kommunikasjon, programvare, fotografering og økonomiske transaksjoner. Andre vellykkede markedsførere bruker drop shipping eller tilknyttede markedsføringsteknikker for å lette transaksjoner med materielle varer uten å opprettholde en reell beholdning. Noen ikke-digitale produkter har vært mer vellykkede enn andre for nettbutikker. Lønnsomme varer har ofte et høyt verdi-til-vekt-forhold, de kan innebære pinlige kjøp, de kan vanligvis gå til folk på avsidesliggende steder, og de kan ha lukket seg som sine typiske kjøpere. Varer som får plass i en standard postkasse – som musikk-CDer, DVDer og bøker – er spesielt egnet for en virtuell markedsfører.

    Produkter som reservedeler, både til forbruksvarer som vaskemaskiner og til industrielt utstyr som sentrifugalpumper, ser også ut til å være gode kandidater til å selge på nett. Forhandlere må ofte bestille reservedeler spesifikt, da de vanligvis ikke har dem på forbrukssteder – i slike tilfeller konkurrerer ikke e-handelsløsninger i reservedeler med detaljbutikker, kun med andre bestillingssystemer. En faktor for suksessen til denne nisjen kan være å gi kundene nøyaktig, pålitelig informasjon om hvilket varenummer deres spesielle versjon av et produkt trenger, for eksempel ved å gi reservedelslister angitt med serienummer. Produkter som er mindre egnet for e-handel inkluderer produkter som har et lavt verdi-til-vekt-forhold, produkter som har en lukt-, smaks- eller berøringskomponent, produkter som trenger prøvebeslag – spesielt klær – og produkter hvor fargeintegritet fremstår som viktig. Ikke desto mindre har noen nettsteder lykkes med å levere dagligvarer og klær som selges via internett er en stor bedrift i USA.


    Multimedia & Aviser

    Det er også viktig at du går gjennom vilkårene, da det ofte er her endringene ligger, dersom prisen er den samme. Eller kanskje forholdene er de samme også? Men er det det billigste egentlig det beste eller bør du heller henvende deg til et firma som gir bedre garanti og er rask når det kommer til reparasjoner. Med andre ord: hvordan er kundeservicen deres? Du kan enkelt finne ut av det ved å lese anmeldelser fra folk som har vært der før deg. Kundene har vurdert selskapene når det gjelder levering, leveringsmuligheter, garantier og kundetilfredshet. Har du opplevd store problemer? Fortell oss det og hindre andre i å oppleve det samme.

    En av de store fordelene med netthandel er muligheten til å lese produktanmeldelser, skrevet enten av eksperter eller andre netthandlere. The Nielsen Company gjennomførte en undersøkelse i mars 2010 og spurte mer enn 27 000 Internett-brukere i 55 markeder fra Asia-Stillehavet, Europa, Midtøsten, Nord-Amerika og Sør-Amerika om å se på spørsmål som "Hvordan handler forbrukere på nettet?" , "Hva skal de kjøpe?", "Hvordan bruker de forskjellige nettbutikknettsteder?", Og virkningen av sosiale medier og andre faktorer som spiller inn når forbrukere prøver å bestemme hvordan de skal bruke pengene sine på hvilket produkt eller service. Ifølge forskning spiller anmeldelser på elektronikk (57 %) som DVD-spillere, mobiltelefoner eller PlayStations osv. anmeldelser på biler (45 %) og anmeldelser på programvare (37 %) en viktig rolle i å påvirke forbrukere som har en tendens til å foreta kjøp på nett. Videre oppgir 40 % av nettkundene at de ikke en gang ville kjøpt elektronikk uten først å konsultere anmeldelser på nett.

    I tillegg til anmeldelser på nett, spiller fagfelleanbefalinger på nettbutikker eller sosiale medier en nøkkelrolle for nettkunder når de undersøker fremtidige kjøp. 90 % av alle kjøp som gjøres er påvirket av sosiale medier.