18 selskaper

Kontor, Hobby og Fest

ReviewsBird

Kontor, Hobby og Fest

Vet du hvor du skal henvende deg, når du kopierer, organiserer viktige papirer, eller når du trenger noen papirruller i forskjellige farger eller en god stiftemaskin? Eller kanskje du trenger ting som gjør at du kan forberede deg til den beste festen? Det er vanlig å prøve å finne billig kontorrekvisita og hobbyartikler, for eksempel for å lage et fint bursdagskort eller gi en gave med et originalt gavepapir. Andre kan være ute etter bedre kvalitet og service. Men hvor kan man gå for billig kontorrekvisita som også er av god kvalitet? Hvordan er servicen, ordrehåndteringen og er det i det hele tatt mulig å returnere et produkt du har valgt? Hvordan er service- og returpolicyen når du kjøper kontorrekvisita eller skolemateriell fra en av de mest kjente butikkene? Finnes det også seriøse produkter i en kostyme- eller festbutikk? Er valget gjennomført?

Mange vellykkede virtuelle forhandlere selger digitale produkter (inkludert informasjonslagring, gjenfinning og modifikasjon), musikk, filmer, utdanning, kommunikasjon, programvare, fotografering og økonomiske transaksjoner. Eksempler på denne typen virksomhet inkluderer: Google, eBay og Paypal. Et stort antall vellykkede markedsførere, inkludert flere selgere på eBay, bruker Drop shipping eller tilknyttede markedsføringsteknikker for å lette transaksjoner med materielle varer uten å opprettholde en reell beholdning. Små gjenstander som bøker, CD-er og smykker som har høy verdi for vekten og som enkelt kan få plass i en standard postkasse er spesielt egnet for virtuelle butikker. Den første suksessen for Amazon, kanskje det lengstgående dot-com-selskapet, var basert på å selge varer som var enkle å sende. Store nettsteder som Yahoo!, Amazon.com og eBay tilbyr nettbutikkvertstjenester til små forhandlere. Disse butikkene presenteres innenfor et integrert navigasjonsrammeverk. Samlinger av nettbutikker er noen ganger kjent som virtuelle kjøpesentre eller nettmarkedsplasser.

Logistikk

Forbrukere finner et produkt av interesse ved å bruke en søkemotor, besøke forhandlerens nettsted direkte, eller utføre et søk på tvers av mange forskjellige leverandører ved å bruke en søkemotor som tilbyr pris- og kvalitetssammenligninger.

De fleste nettforhandlere bruker handlekurvprogramvare som lar kunden velge flere varer for å legge til en bestilling og justere antall. Når bestillingen er fullført, går kunden gjennom en "checkout"-prosess hvor betalings- og leveringsinformasjon samles inn. Noen butikker lar forbrukere registrere seg for en nettkonto som lagrer betalingsinformasjon og leveringsadresser permanent, slik at kjøpsprosessen kan automatiseres. Forbrukeren ser vanligvis en bekreftelsesside og mottar en e-postbekreftelse når transaksjonen er fullført. Ytterligere e-poster varsler kunden når bestillingen er sendt og kan gi sporingsinformasjon for forsendelsen. Mindre sofistikerte butikker kan ganske enkelt vise en katalog på nettsiden deres og stole på at forbrukere bestiller via telefon eller e-post.