Opplevelser
Hvorfor synes vi at kundeerfaringer er viktige og hvorfor skal du velge ReviewsBird?
Vi står på kundenes side når vi tenker på bedrifter og hvordan de håndterer forventningene til kundene sine. Åpenhet og tydelighet er nøkkelen til å levere et godt produkt eller tjeneste. Man kan høre på endeløse løfter og garantier, men er det alltid en tilfelle i følge tidligere kunder? Vi mener at alle verdige bedrifter bør stå for det de påstår og lover. Dersom en bedrift holder sine løfter og tar godt vare på kundene, bør den absolutt være nevnt i ReviewsBird. På denne måten vil gode bedrifter få den mest verdifulle reklame og vise fram stolt sine fornøyde kunder. Og det er slik vi får gode og sterke bedrifter med rett til å eksistere og glede enhver kunde som velger de.
Er anmeldelsene på ReviewsBird skrevet at ekte kunder?
Absolutt! 90% av våre anmeldelser er garantert ekte. Men hva med gjenstående 10%? Vi jobber slik at dersom vi er i tvil om ektheten til en anmeldelse, vil vi investigere den dypere og fjerne den fra våre sider. Det er dessverre slik at enkelte ganger kan anmeldelser som er ment til å være hjelpsomme og nyttige blir heller brukt til å sverte selskaper uten noe spesielt grunn for det. For å kjempe dette, benytter vi avansert programvare som jobber blant annet med IP-adresser, e-post bekreftelser og mer. På denne måten kan vi finne ut hvor en anmeldelse kommer fra og om vi kan stole på dem.
Er ReviewsBird uavhengig?
Ja, vi er 100% uavhengige. Vi bestemte å lage denne nettsiden etter at vi selv har hatt dårlige erfaringer med enkelte bedrifter, hvor vår tillit som kunder har blitt utnyttet. Vi var frustrerte over at det var ingen steder vi kunne henvise våre klager og kritikk. Vårt mål handler ikke om å sette bedrifter i positivt eller negativt lys, promotere eller skamme dem. Alt vi vil er å skape en plattform hvor både gode og dårlige tilbakemeldinger om bedrifter er rettferdige og de gode bedriftene blir gjenkjent og belønnet for innsatsen sin.
Vil selskaper med dårlige omtaler få en sjanse til å forbedre seg?
I den perfekte verden ville alle bedrifter være pålitelige og transparente mot sine kunder og holde løftene de gir dem. Positive tilbakemeldinger fra fornøyde kunder, som hadde en god opplevelse med en bedrift er den aller beste reklamen en bedrift kan få for sine produkter og tjenester. Det samme skjer med de negative omtalene, i og med at våre anmeldelser er skrevet av ekte kunder som allerede har fått en erfaring med bedriften de velger å skrive om, er de akkurat som deg og har ingen grunn til å pynte på ting eller anbefale tjenester de ikke likte, de vil kun dere sine ærlige meninger.
Vi på ReviewsBird bryr oss om dette fordi vi vil at bedriftene holder sine løfter og fortsetter med dette videre. Dersom de har gjort feil eller behandlet kundene sine urettferdig, vil de få en sjanse til å se dypere inn i situasjonen og løse den. Dersom en negativ omtale er berettiget, vil vi beholde den på våre sider og dersom det er mulig vil vi etablere kontakt mellom kunden og bedriften. Det er ikke alltid det er muliggjort, men på denne måten vil bedriften få en sjanse til å rette opp situasjon, kanskje de kan bestride klagen og forklare hvorfor omtalen er urettferdig eller så kan de gjøre det godt med kunden og rette opp feilen sin. Vi bryr oss om alle situasjoner og følger opp kunden angående løsningen på problemet, kunden kan velge å ha omtalen sin fjernet eller legge til en fotnote.