36 selskaper

Tjenester

ReviewsBird

Tjenester

Nesten alle typer tjenestebaserte selskaper opererer i et konkurransedyktig marked. Å finne måter å fange segmentet ditt på det lokale markedet er avgjørende for å lykkes. Det er mer sannsynlig at tjenestebedriftseiere som forstår disse prioriteringene, er ledende på sitt felt.

Måten folk gjør henvisninger på kan ha endret seg, men det er fortsatt den beste måten å utvikle en tjenestevirksomhet på. I dag er digitale anmeldelser en av de vanligste måtene for kundene dine å dele informasjonen din med venner. Du kan sende lenken til nettstedet ditt via en digital Messenger eller invitere venner til å følge Facebook-siden din, Twitter-kontoen din eller Pinterest-tavlen din. Vellykkede serviceselskaper er enkle å finne på flere plattformer, inkludert sosiale medier, Google Maps og Apple Maps.

Alle kan hevde å ha god kundeservice, men det er ikke alltid lett å leve opp til denne påstanden. Første steget er lære opp dine ansatte på riktig måte og holde dem ansvarlige for dine standarder. En av de beste måtene å sikre at dine ansatte lever opp til dine forventninger er å spørre kundene dine. Dette kan gjøres med et oppfølgingsbrev, en telefonsamtale eller en e-postundersøkelse der du spør de ansatte om bestemte kundeservicestandarder du vil at de skal oppfylle.

En annen måte å vinne på kundeservicefronten er å lytte til kundenes forslag. Endringer av noen få detaljer om hvordan du jobber kan ha minimale kostnader og høy avkastning. Å vise respekt for kundenes eiendom når de jobber hjemme hos dem eller i virksomheten, er en av tingene som kan gi store fordeler. Etterlater dine ansatte et rot, eller rydder de opp grundig før de drar? Denne informasjonen kan utgjøre forskjellen mellom kunder som ringer deg igjen eller gir navnet ditt videre til venner.

Det vil alltid finnes situasjoner der du faller bak tidsplanen eller pådrar deg uventede kostnader for å gjøre en jobb riktig. Ingen kunder ønsker å høre at du ikke følger tidsplanen eller budsjettet, men det er noe de hater enda mer: mangel på kommunikasjon i disse situasjonene. Hvis du er sen til en frist eller ikke kan fullføre prosjektet som lovet, vennligst gi kunden beskjed så snart som mulig. Gjør det samme for ekstra kostnader. Tid og penger - begge er dyrebare varer for den gjennomsnittlige forbrukeren.

De fleste serviceselskaper krever samhandling mellom kunder og ansatte. Dette betyr at personlighet og karakter er viktige faktorer å vurdere når du ansetter medarbeidere. En person kan være veldig god på sitt arbeid og fortsatt være dårlig for virksomheten hvis de ikke behandler kundene dine med respekt. En servicearbeider som er dyktig på sitt arbeid, men bruker banning foran kundens små barn, sender et negativt budskap gjennom den lokale ryktemølla på kort tid.

Noen ganger er det å si nei til kunden din det beste for dem eller for bedriften din. Kunden har ikke alltid rett. Du er eksperten på tjenesten du tilbyr. Det er din jobb å høflig informere kunden din om hvorfor du gjør ting annerledes enn konkurrentene dine og belaster forskjellige priser. Hvis kunden trenger å lære av en negativ opplevelse med en annen leverandør, la dem. Smarte bedriftseiere gir ikke opp sin integritet eller verdi for å tilfredsstille en kunde.

Når virksomheten din gjør det så bra som du ønsker, er det lett å bli selvtilfreds. Ikke fall i denne fellen. Selv de mest lojale kundene kan frafalle eller bytte leverandør. Sørg for at kundeservicen din alltid er oppdatert og aldri slutter å tiltrekke seg nye kunder.

Et serviceselskap som ikke fokuserer på disse syv nøkkelpunktene, vil ha vanskelig for å holde seg flytende og vil alltid slite med å beholde eller finne kunder. De som forstår og praktiserer verdiene som er oppført her, vil finne all suksess og vekst som er mulig i dagens høyt verdsatte tjenesteytende næringer.

ReviewsBird har samlet på denne siden en rekke serviceselskaper som kundene har gitt sin mening om.