36 selskaper

Andre Tjenester

...

    Andre Tjenester

    For denne kategorien har laget en liste over selskaper som tilbyr tjenester innen ulike områder. En tjeneste er enkelt nok en transaksjon der de ikke-fysiske varene blir levert av selger til kjøper. Når vi snakker om service generelt, handler det oftest om prosessene og ikke fysiske produkter.

    Service har alltid vært en immateriell del av økonomien. Den eksisterer i prinsipp bare når leverandøren leverer den og kunden konsumerer den. Den kan heller ikke transportere eller lagre service noe sted. Tjenesten har som regel fem essensielle funksjoner.Det er ikke et fysisk produkt kunder kan berøre eller håndtere. Tjenesten kan verken transporteres eller produseres. Det er ikke mulig å lagre tjenesten for videre bruk, og når leverandøren yter tjenesten, forsvinner den irreversibelt. Det er heller ingen avstand mellom produksjon og forbruk av tjenester. Leverandøren yter tjenesten på bruk tidspunktet som avtalt. Hver enkelt service utføring er unik, selv om flere kunde krever samme service. Det er også slik at enkelte typer tjenester må både forbrukeren og tjenesteleverandøren delta i. For eksempel må den ha tilstedeværelse av kunden og frisøren under en hårklipp. Det må også sies at i tillegg til den grunnleggende forskjellen har vi andre faktorer som kan bidra til å skille mellom varer og tjenester.

    Eierskap

    Når kunden etterspør en tjeneste, betyr det naturligvis ikke at eiendommen overføres til sluttkunden. Om du for eksempel kjøper en flybillett, vil du motta reisetjenesten og den naturligvis avsluttes når du ankommer den endelige destinasjonen. Flyet og alle ansatte som jobber på den er ikke dine. Det er ikke det samme som egenskapene til varene du kjøper. For eksempel som når du kjøper en bil, kjøretøyet er nå ditt og du kan bruke den når du vil.

    Kundeinvolvering

    Det krever mer kundedeltakelse i tjenesten enn i produktet, for hvis det ikke er kundeinvolvering, kan ikke tjenesten ytes. Det kan være vanskeligere å vurdere kvaliteten på tjenestene ettersom kvaliteten varierer fra gang til gang avhengig av hvem leverer tjenesten og under hva slags situasjon. Hvis vi tenker på kvaliteten av en spesiell produkte sammenlignet med tjenester, det er stor forskjell da samme produkter blir produsert likt og har som regel identisk kvalitet. Samme tjenester betyr ikke identisk kvalitet. Tjenester krever ofte mye manuelt arbeid, så kvaliteten kan variere hver gang. Det avhenger også av følelsen og forventningen til hver enkelte kunde. For eksempel er du fornøyd med frisørens hårklipp, men det betyr ikke at du får samme resultat hos en annen frisørsalong for samme klipp. 


    Andre Tjenester

    Det krever at kundene er tilstede på leveringsstedet for å oppleve tjenesten. I denne typen tjenester kan vi også skille inn i to typer, på samme måte som tjenesten ytes av mennesker til mennesker som helsevesen, restauranter og salonger. I tillegg er noen typer tjenester levert av folk for varer eller varer som transport.

    Besittelseshåndtering

    Kundens tilstedeværelse er ikke nødvendig, men hans fysiske besittelse eller eiendom skal deponeres for service. For eksempel hvis kunden har en mobiltelefon som må repareres. De går til butikken og lar den ligge der og vil komme tilbake for å ta den om noen dager. De trenger ikke være tilstede under reparasjonen.Denne typen tjenester innebærer at tjenestebehandling foregår der informasjon behandles og ingen annen behandling er involvert. Hvis en kunde ønsker å sette inn kontanter på en annens konto, etter gitte instruksjoner, innebærer prosessen nødvendig informasjonsbehandling for å sikre overføring av penger på riktig måte. Kun informasjon er nødvendig. Eksempler på informasjonsbehandlingstjenester inkluderer forsikring, bank og rådgivning, programmering, webutvikling. Med bruken av internett i dag, er informasjonsbehandling i ferd med å bli big business.

    Tjenester rettet mot folks sinn

    Denne typen tjenester påvirker direkte Tjenester som selges ved å påvirke folks kreativitet, klassifiseres i folks sinn. Det kan være uddannelse, teatre og informationsservice.  Tilbudet består av et fysisk produkt ledsaget av en eller flere tjenester. For eksempel, i tillegg til å selge en bil, tilbyr butikken også reparasjoner, vedlikehold, garantioppfyllelse og andre tjenester sammen med bilene sine.

    Ren service

    I denne typen tjenester yter arbeidsgivere eller ansatte service for direkte kontakt med kunder, for eksempel i helseinstitusjoner eller institusjoner, og tilbyr personlig service eller banktjeneste.

    Det første trinnet av en tjenesterevisjon er å skape et bilde av tjenesten din bedrift ønsker å oppnå. De ansatte tilknyttet organisasjonen bør forstå og forstå organisasjonens mål og mål. Ved å kjenne tjenestevisjonen vil de kunne skrive sitt ansvar for å hjelpe bedriften med å oppnå denne visjonen. Ansatte er organisasjonens ansikt utad. Når de kommuniserer med kunder, må de vise kjernen i selskapets servicevisjon og sørge for at ansiktet er riktig representert.

    Det krever at du tar det riktige valget fra ansettelsesprosessen. Ansatte må ha et passende sett med kompetanse som oppfyller organisasjonens mål og bidra til å danne et sterkt nettverk for å yte service til kundene. Å ha riktig holdning og personlighet er noe bedrifter ikke kan utvikle hos ansatte, derfor bør de ta seg av disse tingene med ansettelsesprosessen. Å samhandle med kunder og yte tjenester er en kunst mer enn vitenskap, og ikke alle kan oppnå det.

    Evaluering av kundebehov

    Noen selskaper mislykkes og kaster bort sin verdifulle tid på å lage tjenester som de tror kundene vil ha. Den kritiske delen er å vite hva kunden trenger og sette det i synkronisering med organisasjonens visjon og misjon. Hvordan kjenner du kundens forventninger? Å ta tilbakemeldingene deres er det første skrittet til å forstå og bestemme hva de vil ha. Utviklingen av slike tilbakemeldingsskjemaer og spørreskjemaer er utrolig viktig og bør fokusere på spørsmålene som må besvares av kundene.

    Enten du er på utkikk etter hjelp til din bedrift, husholdningen eller noe annet, er det et stort antall selskaper som kan hjelpe deg med akkurat det du trenger. For å velge den rette fra alle selskapene - les anmeldelser og ta del i tidligere kunders virkelige opplevelser og anmeldelser.