5 selskaper

Andre Tjenester

...

    Andre Tjenester

    Vi har laget en liste over selskaper som tilbyr tjenester innen ulike områder. En tjeneste er en transaksjon der de ikke-fysiske varene overføres fra selger til kjøper. Når vi snakker om service, refererer folk ofte til prosessene og ikke fysiske produkter.

    Service er en immateriell del av økonomien. Den eksisterer bare mens leverandøren leverer den og kunden konsumerer den. Det er ingen overføring av eierskap når et selskap yter en tjeneste til kunder. Den kan heller ikke transportere eller lagre service. For eksempel er det en tjeneste å se et teaterstykke. Du kan ikke bære eller lagre denne typen tjenester senere.

    Tjenesten har fem essensielle funksjoner som følger. Folk kan ikke berøre eller håndtere dem. Tjenesten kan verken transporteres, produseres. Det er ikke mulig å lagre tjenesten for videre bruk. Når leverandøren yter tjenesten, forsvinner den irreversibelt. Det er ingen avstand mellom produksjon og forbruk av tjenester. Leverandøren yter tjenesten på brukstidspunktet. Hver levering av en bestemt tjeneste er ikke det samme som fortiden eller fremtiden. Hver enkelt er unik, selv om samme kunde krever samme service. Enkelte typer tjenester må både forbrukeren og tjenesteleverandøren delta i. For eksempel må den ha tilstedeværelse av kunden og frisøren under en hårklipp. I tillegg til den grunnleggende forskjellen har vi andre faktorer som kan bidra til å skille mellom varer og tjenester.

    Eierskap

    Når noen kjøper en tjeneste, betyr det ikke at eiendommen overføres til sluttkunden. Kjøper du for eksempel en flybillett vil du motta reisetjenesten og den avsluttes når du ankommer den endelige destinasjonen. Flyet er ikke ditt. Det er ikke det samme som egenskapene til varene. Når du kjøper en bil, er kjøretøyet ditt. Du kan bruke den når du vil.

    Kundeinvolvering

    Det krever mer kundedeltakelse i tjenesten enn i produktet. Hvis det ikke er kundeinvolvering, kan ikke tjenesten ytes. Hvis for eksempel kundene i det automatiske vaskeriet skal velge maskin eller Pizzamaskin, må kundene bestemme hvilke ingredienser de vil ha i. Det er vanskeligere å vurdere kvaliteten på tjenestene. Ettersom kvaliteten varierer fra gang til gang. vurdering av ulike tjenester vanskeligere. Masseproduksjon av produktet er konvensjonell. Dette betyr at produktet har ensartethet. Vi har standard evalueringskriterier for å få tilgang til kvaliteten på produktene. Tjenester får imidlertid mye manuelt arbeid, så kvaliteten kan variere hver gang. Det avhenger også av følelsen til den enkelte kunde. For eksempel er du fornøyd med frisørens hårklipp, men det betyr ikke at de har en utmerket service i vennens øyne.


    Andre Tjenester

    Det krever at kundene er tilstede på leveringsstedet for å oppleve tjenesten. I denne typen tjenester kan vi også skille inn i to typer, på samme måte som tjenesten ytes av mennesker til mennesker som helsevesen, restauranter og salonger. I tillegg er noen typer tjenester levert av folk for varer eller varer som transport.

    Besittelseshåndtering

    Kundens tilstedeværelse er ikke nødvendig, men hans fysiske besittelse eller eiendom skal deponeres for service. For eksempel hvis kunden har en mobiltelefon som må repareres. De går til butikken og lar den ligge der og vil komme tilbake for å ta den om noen dager. De trenger ikke være tilstede under reparasjonen.Denne typen tjenester innebærer at tjenestebehandling foregår der informasjon behandles og ingen annen behandling er involvert. Hvis en kunde ønsker å sette inn kontanter på en annens konto, etter gitte instruksjoner, innebærer prosessen nødvendig informasjonsbehandling for å sikre overføring av penger på riktig måte. Kun informasjon er nødvendig. Eksempler på informasjonsbehandlingstjenester inkluderer forsikring, bank og rådgivning, programmering, webutvikling. Med bruken av internett i dag, er informasjonsbehandling i ferd med å bli big business.

    Tjenester rettet mot folks sinn

    Denne typen tjenester påvirker direkte Tjenester som selges ved å påvirke folks kreativitet, klassifiseres i folks sinn. Det kan være uddannelse, teatre og informationsservice.  Tilbudet består av et fysisk produkt ledsaget av en eller flere tjenester. For eksempel, i tillegg til å selge en bil, tilbyr butikken også reparasjoner, vedlikehold, garantioppfyllelse og andre tjenester sammen med bilene sine.

    Ren service

    I denne typen tjenester yter arbeidsgivere eller ansatte service for direkte kontakt med kunder, for eksempel i helseinstitusjoner eller institusjoner, og tilbyr personlig service eller banktjeneste.

    Det første trinnet av en tjenesterevisjon er å skape et bilde av tjenesten din bedrift ønsker å oppnå. De ansatte tilknyttet organisasjonen bør forstå og forstå organisasjonens mål og mål. Ved å kjenne tjenestevisjonen vil de kunne skrive sitt ansvar for å hjelpe bedriften med å oppnå denne visjonen. Ansatte er organisasjonens ansikt utad. Når de kommuniserer med kunder, må de vise kjernen i selskapets servicevisjon og sørge for at ansiktet er riktig representert.

    Det krever at du tar det riktige valget fra ansettelsesprosessen. Ansatte må ha et passende sett med kompetanse som oppfyller organisasjonens mål og bidra til å danne et sterkt nettverk for å yte service til kundene. Å ha riktig holdning og personlighet er noe bedrifter ikke kan utvikle hos ansatte, derfor bør de ta seg av disse tingene med ansettelsesprosessen. Å samhandle med kunder og yte tjenester er en kunst mer enn vitenskap, og ikke alle kan oppnå det.

    Evaluering av kundebehov

    Noen selskaper mislykkes og kaster bort sin verdifulle tid på å lage tjenester som de tror kundene vil ha. Den kritiske delen er å vite hva kunden trenger og sette det i synkronisering med organisasjonens visjon og misjon. Hvordan kjenner du kundens forventninger? Å ta tilbakemeldingene deres er det første skrittet til å forstå og bestemme hva de vil ha. Utviklingen av slike tilbakemeldingsskjemaer og spørreskjemaer er utrolig viktig og bør fokusere på spørsmålene som må besvares av kundene.

    Enten du er på utkikk etter hjelp til din bedrift, husholdningen eller noe annet, er det et stort antall selskaper som kan hjelpe deg med akkurat det du trenger. For å velge den rette fra alle selskapene - les anmeldelser og ta del i tidligere kunders virkelige opplevelser og anmeldelser.