2 selskaper

Jobbsøk, B2B og Outsourcing

...

    Jobbsøk, B2B og Outsourcing

    Mange bedrifter velger outsourcing, eller outsourcing, som en kostnadseffektiv måte å skaffe arbeidskraft . Å kjøpe programvaretjenester fra andre B2B-selskaper er ofte mye billigere i forhold til å utvikle egen programvare og det er vanlig at bedrifter kjøper tjenester innenfor f.eks. lønnsadministrasjon og regnskap fra andre virksomheter.

    Den tertiære sektoren av økonomien (også kjent som tjenestesektoren eller tjenestenæringen) er en av de tre økonomiske sektorene, de andre er sekundærsektoren (omtrent det samme som industri) og primærsektoren (landbruk, fiskeri og utvinning) som f.eks. som gruvedrift). Å kontakte så mange som mulig er en ekstremt effektiv måte å finne jobb på. Det er anslått at 50 % eller mer av alle jobber finnes gjennom nettverk.

    Jobbrekrutterere og beslutningstakere bruker i økende grad nettbaserte sosiale nettverkssider for å samle informasjon om jobbsøkere, ifølge en Jobvite-undersøkelse fra midten av 2011 blant 800 arbeidsgivere i USA. På samme måte har jobbsøkere begynt å bruke sosiale nettverkssider for å annonsere ferdighetene sine og legge ut CV. I 2014 førte bruken av disse sosiale medienettverkene til at 1 av 6 arbeidssøkere fant arbeid.

    En studie utført av Microsoft antyder at arbeidssøkere bør begynne å bli mer bevisste på hva arbeidsgivere og rekrutterere ønsker i sin informasjonsinnhentingsprosess før intervju og kunne levere de aspektene som er vesentlig forskjellig fra deres kvalifikasjoner på CV-en og spesifikke for bygget. organisasjonskultur for deres strategiske resultater.

    Økonomi

    Økonomer bruker begrepet "friksjonsarbeidsledighet" for å bety arbeidsledighet som følge av tiden og innsatsen som kreves før en passende jobb blir funnet. Denne typen arbeidsledighet er alltid til stede i økonomien. Søketeori er den økonomiske teorien som studerer den optimale beslutningen om hvor mye tid og krefter man skal bruke på søk, og hvilke tilbud man kan akseptere eller avslå (i forbindelse med jobbjakt, eller også i andre sammenhenger som å søke etter en lav pris). Les anmeldelser hos ReviewsBird om du ønsker mer informasjon om selskaper innenfor økonomi eller andre tjenester.

    Tertiær sektor

    består av de «myke» delene av økonomien, det vil si aktiviteter der folk tilbyr sin kunnskap og tid til å forbedre produktivitet, ytelse, potensial og bærekraft, det som kalles affektivt arbeid. Den grunnleggende egenskapen til denne sektoren er produksjon av tjenester i stedet for sluttprodukter. Tjenester (også kjent som "immaterielle varer") inkluderer oppmerksomhet, råd, tilgang, erfaring og diskusjon. Informasjonsproduksjon regnes også generelt som en tjeneste, men noen økonomer tilskriver den nå en fjerde sektor, kvartærsektoren.

    Den tertiære industrisektoren innebærer levering av tjenester til andre virksomheter så vel som sluttforbrukere. Tjenester kan innebære transport, distribusjon og salg av varer fra produsenten til en forbruker, slik tilfellet kan være i engros- og detaljhandel, eller kan innebære levering av en tjeneste, for eksempel skadedyrbekjempelse eller underholdning. Varene kan transformeres i prosessen med å yte tjenesten slik det skjer i restaurantbransjen. Fokuset er imidlertid på mennesker som samhandler med mennesker og betjener kunden i stedet for å transformere fysiske varer.


    Jobbsøk, B2B og Outsourcing

    Kan være en utfordring å søke jobb. Rekrutterere jobber aktivt med å koble rett person med rett stilling, og det finnes et bredt utvalg av jobbportaler på nett. Selv om det er mange plattformer for jobbsøkere, er konkurransen hard og det kan være vanskelig å vite hvilken jobbportal man skal bruke. Hvordan vet du egentlig hvilket selskap som er best? Vi har laget en liste over selskaper som tilbyr tjenester innen jobbsøking, B2B og outsourcing. I denne kategorien finner du også andre bedriftsrelaterte tjenester, for eksempel selskaper som skriver ut visittkort eller tilbyr ulike typer programvare for din bedrift.

    Et arbeidssted er et nettsted som spesifikt omhandler ansettelse eller karriere. Mange ansettelsesnettsteder er utformet for å la arbeidsgivere sette jobbkrav for en stilling som skal fylles, og er ofte kjent som jobbtavler. Andre arbeidsplasser tilbyr arbeidsgiveranmeldelser, karriere- og jobbsøkingsråd og beskriver ulike stillingsbeskrivelser eller arbeidsgivere. Via et jobbnettsted kan en potensiell ansatt finne og fylle ut en jobbsøknad eller sende inn CV over internett for den utlyste stillingen. Online Career Center ble utviklet som en ideell organisasjon støttet av førti store selskaper for å gjøre det mulig for jobbjegere å legge ut CV-ene sine og for rekrutterere å legge ut ledige stillinger.

    I 1994 startet Robert J. McGovern NetStart Inc. som programvare som ble solgt til selskaper for å liste opp ledige stillinger på deres nettsider og administrere innkommende e-poster som disse annonsene genererte. Etter en tilstrømning av to millioner dollar i investeringskapital, fraktet han deretter denne programvaren til sin egen URL, hvor han først listet opp ledige stillinger fra selskapene som brukte programvaren. NetStart Inc. endret navn i 1998 for å operere under navnet på programvaren deres, CareerBuilder. Selskapet mottok en ekstra tilstrømning på syv millioner dollar fra investeringsselskaper som New Enterprise Associates for å utvide sine aktiviteter.

    Seks store aviser slo seg sammen i 1995 for å liste opp klassifiserte seksjoner på nettet. Tjenesten ble kalt CareerPath.com og inkluderte hjelpesøkende annonser fra Los Angeles Times, Boston Globe, Chicago Tribune, New York Times, San Jose Mercury News og Washington Post.

    Bransjen prøvde å nå en bredere, mindre teknisk kunnskapsrik base i 1998 da Hotjobs.com prøvde å kjøpe en Super Bowl-plass, men Fox avviste annonsen for å være i dårlig smak. Annonsen viste en vaktmester i en dyrehage som feide elefantburet helt ut uten at dyret visste det. Elefanten setter seg ned kort, og mens den reiser seg igjen, har vaktmesteren forsvunnet, noe som tyder på at arbeideren nå satt fast i elefantens anus. Annonsen skal illustrere et behov for de som sitter fast i jobber de hater og tilby en løsning gjennom nettstedet deres.

    I 1999 kjørte Monster.com på tre 30-sekunders Super Bowl-annonser for fire millioner dollar. En annonse som viste barn som snakket som voksne og nerdede drømmen deres om å jobbe med ulike blindveijobber med humoristisk effekt, var langt mer populær enn rivaliserende Hotjobs.com-annonse om en sikkerhetsvakt som byttet fra en lavtlønnet sikkerhetsjobb til den samme jobben i en mer avansert bygning. Kort tid etter ble Monster.com forfremmet til topplasseringen på nettbaserte arbeidsplasser. Hotjobs.coms annonse var ikke like vellykket, men den ga selskapet enda et løft til noteringen i august.

    Etter å ha blitt kjøpt opp i et joint venture av Knight Knight and Tribune Company i juli, absorberte CareerBuilders konkurrentstyrer CareerPath.com og deretter Headhunter.net, som allerede hadde kjøpt CareerMosaic. Selv med disse aggressive fusjonene, lå CareerBuilder fortsatt etter jobbside nummer én Jobsonline.com, nummer to Monster.com og nummer tre Hotjobs.com.

    Monster.com gjorde et grep i 2001 for å kjøpe Hotjobs.com for 374 millioner dollar i aksjer, men mislyktes på grunn av Yahoos uønskede kontanter og 430 millioner dollar aksjebud på slutten av året. Yahoo hadde tidligere annonsert planer om å gå inn i jobbbrettindustrien, men bestemte seg for å starte virksomheten med en gang ved å kjøpe det etablerte merket. I februar 2010 kjøpte Monster HotJobs fra Yahoo for 225 millioner dollar.