0 selskaper

Gavebutikker

...

    Gavebutikker

    Enten det er en bursdag, et bryllup eller en annen fest på gang: Som gjest selvfølgelig en fin og verdsatt gave. Ved å gi en verdsatt gave gjør du ikke bare andre glade, men du sørger også for å ha en god tone med mottakeren om de liker gaven din. Gaver finnes i alle former og størrelser og det er mange bedrifter og butikker som selger den perfekte gaven.

    Små bedrifter som tar kundenes synspunkt er kundefokuserte. Dette betyr at de har kunden i tankene når de utvikler sine produkter og tjenester. Markedsførere gjør det også enklere eller mer praktisk for kunder å bestille. Kunder må være fornøyde med sine kjøpsbeslutninger, ellers kan de begynne å kjøpe konkurransedyktige produkter. Derfor prøver bedriftseiere å gi alle kunder en positiv handle- eller kjøpsopplevelse.

    Produktutvalg

    En kundefokusert strategi inkluderer produkter som kundene ønsker. Produkttilbud inkluderer også funksjoner, størrelser, stiler, dufter, smaker og andre aspekter ved produktene da kundene ofte har forskjellige preferanser. Bedrifter må vite hvordan de skal identifisere nøkkelkunder og segmenter for å være kundefokusert, ifølge "Business Knowledge Source" på nettet. Noen kunder vil kanskje ha produkter av høyere kvalitet. Andre kan være mer prissensitive. Markedsførere må bestemme akseptable prisklasser for kunder som er prissensitive. Små bedrifter gjennomfører ofte kundeundersøkelser for å fastslå både produkt- og prispreferanser blant kundene.

    Annonsering

    Små bedrifter må også ta hensyn til kundens synspunkt når de annonserer. De må levere de relevante meldingene for å få interessen deres og oppmuntre dem til å kjøpe produktene deres. Markedsførere må også vite hvilke typer publikasjoner kundene leser for å nå dem. Ikke alle kunder er individuelle forbrukere. Bedrifter er også kunder som kjøper ulike tjenester. Og bedriftseiere og ledere leser forskjellige typer publikasjoner. For eksempel kan forbrukere av forbrukerprodukter lese profesjonelle publikasjoner som "Advertising Age" og "Businessweek".


    Gavebutikker

    Enhver virksomhet som leter etter markedsundersøkelsesdata vil sannsynligvis henvende seg til MR på et tidspunkt fordi MR kjører en av de største forbrukerundersøkelsene hvert år. Selv om MR er enormt populært i reklame- og markedsføringsbransjen, finnes det andre alternativer. I tillegg kan det hende at data fra MR eller en enkelt kilde ikke inkluderer en hel markedsføringsplan.

    Identifikasjon

    MR refererer til reklameselskapet Mediamark Research and Intelligence. I 2010 omdøpte MRI seg selv til GfK MRI for å hjelpe kundene med å etablere en bedre forbindelse med GfK – MRIs morselskap. MR samler først og fremst inn meninger om magasiner med mer enn 50 lesere. Men MR forsker gjennom alle typer medier, inkludert Internett.

    De fleste av MR-dataene kommer fra deres årlige "Survey of the American Consumer." MR samler inn data for denne studien gjennom personlige intervjuer av 26 000 forbrukere om deres livsstil, holdning og bruk av over 6 000 produkter i 550 kategorier. Tilfeldig utvalg av husholdninger reduserer skjevhet og lar MR ekstrapolere data om noen få tusen forbrukere for å representere hundrevis av millioner av amerikanere, ifølge GfK Group.

    Viktigheten av markedsundersøkelser

    Gjennomføring av markedsundersøkelser hjelper bedriftseiere å forstå hvilke kunder som kan kjøpe produktet deres. Dårlig utført forskning, som å bare spørre familie og venner, kan gi et selskap feil inntrykk av klientellet og styre selskapet i feil retning. MRs data avslører noen ganger overraskende egenskaper for magasinlesere. For eksempel fant 2010 Survey of the American Consumer at husholdninger som tjener mer enn 250 000 dollar i året oppførte "The New Yorker" som favorittmagasinet sitt. Imidlertid bruker disse velstående husholdningene mer tid på å lese "The Costco Connection" og "People".

    Hensyn

    Entreprenører bør ikke stole utelukkende på MR-data for markedsundersøkelser. Gjennomgang av data fra andre markedsundersøkelsesfirmaer, som Mendelsohn Media Research, kan gi en bredere oversikt over en målgruppe. Bedrifter bør også fokusere på psykoanalytiske data, for eksempel forbruksvaner, for å fullføre en markedsføringsplan. MR tilbyr skreddersydde markedsføringsløsninger som går utover å ta eksamen. For eksempel kan MR begrense enorme lister over potensielle kjøpere til de som mest sannsynlig vil svare på en melding.

    Lurer du på hvor du kan finne de beste gavene? Eller den perfekte julegaven? Vi har laget en liste over alle firmaene som selger gaver. Les anmeldelser, meninger, erfaringer og klager for å finne den beste butikken eller nettbutikken for gaver.