1 selskaper

Annet

ReviewsBird

Annet

Second er en kategori hvor et bredt spekter av selskaper er inkludert. Hvis du ønsker å gi en veldedig donasjon, eller bruke litt tid på frivillig arbeid, kan vi koble deg opp med noen gode formål og veldedige formål. Kanskje du vil kjøpe en gave til noen? Hvorfor ikke ta en titt på gavebutikkene? Hvis du vil at gaven skal være blomster, så har vi alternativer for deg å søke etter blomsterhandlere. Kanskje du ønsker å lære en ny ferdighet. Hvis du gjør det, sørg for å sjekke ut alle kursene våre! Det har aldri vært enklere å finne det rette stedet å plassere et spill og potensielt vinne penger. Du kan lese anmeldelser om alle bookmakere på nettsiden vår og finne den du tror vil gi deg best sjanse til å tjene penger.

Markedssegmentering er en integrert del av en bedrifts markedsføringsstrategi. Det er prosessen med å bryte ned et større målmarked i mindre, mer homogene grupper av kunder som du kan markedsføre til mer effektivt. Både forbrukerorienterte og forretningsorienterte selskaper bør segmentere kunder ved å bruke en av flere vanlige tilnærminger.

Demografisk markedssegmentering

Demografisk markedssegmentering er en av de vanligste tilnærmingene til markedssegmentering. Med denne strategien deler en bedrift ganske enkelt det større markedet inn i grupper basert på flere definerte funksjoner. Alder, rase, kjønn, sivilstand, yrke, utdanning og inntekt er blant de ofte betraktede demografiske segmenteringstrekkene. Som et enkelt eksempel på bruk vil et selskap som selger hygieneprodukter til kvinner inkludere "kvinne" i descriptionn av sitt primære markedssegment.

Geografisk segmentering

Geografisk segmentering brukes av selskaper som selger produkter eller tjenester som er spesifikke for et bestemt fellesskap, stat, region, land eller gruppe av land. Lokale bedrifter har vanligvis ingen fordel av å betale for nasjonal eller internasjonal annonsering. Bedrifter som opererer nasjonalt kan ofte spare ved å levere de samme markedsføringsbudskapene til et nasjonalt publikum gjennom en enkelt TV-, radio-, magasin- eller avisannonse. Globale selskaper bestemmer vanligvis om de vil opprettholde et universelt budskap eller skreddersy meldinger til hvert lands markedsplass.

Psykografi eller livsstilssegmentering

Dette har blitt mer og mer vanlig ettersom selskaper søker å identifisere forbrukere basert på interesser og aktiviteter i stedet for demografi. Som et eksempel på fordelene med denne strategien kan det være lurt å vurdere livsstilen til en friluftseventyrer. Campingentusiaster, for eksempel, har vanligvis få konsekvente demografiske trekk. Campister er en mangfoldig gruppe. Markedsførere vil derfor sannsynligvis målrette mot et segment av utendørsamatører eller bobiler for nytt campingutstyr gjennom utendørsprogrammer eller magasiner.