Reis, utforsk og opplev mer for mindre med Black Friday hotell tilbud
Black Friday og Cyber Monday er rett rundt hjørnet. Den største shoppinghelgen i USA utvides nå og øker i popularitet blant andre land og bransjer. Snart er det også i gang for i år, hvor mange hoteller kjemper for å nå sine årlige mål. Les vår guide om hvordan hotell opererer denne dagen, og hvordan du kan gjøre de beste Black Friday kupp med ReviewsBird.
Hva du bør se etter
De siste årene har flere hoteller sluttet seg til dette initiativet og kuttet prisene på rommene sine. Ifølge Adobe-analytikere var reise den øverste rabattkategorien på Black Friday 2016. Og Black Friday pakkereiser er veldig populære, av naturlige årsaker.
Med sikte på å fange oppmerksomheten til avtalesøkende, tilbyr mange hoteller over hele verden rabatter, kreditter eller ekstra fordeler — eller alt det ovennevnte. I følge en fersk Deloitte-undersøkelse opplevde reisebransjen i Europa den høyeste veksten i kundenes utgifter. Tatt i betraktning dette faktum, er det den perfekte muligheten til aktivt å tilby eksklusive besparelser og pakker i løpet av denne fantastiske utgiftshelgen.
Ettersom konkurransen skjerpes, så er det naturlig at hotellene kjemper mot hverandre.. Men hvem sa at det å tilby de laveste prisene var den eneste måten å gå i kamp på? Å tilby brukere en unik bestillingsopplevelse på Black Friday og Cyber Monday via et personlig tilpasset nettsted er en tilnærming som blir brukt av erfarne hotelleiere for å forbedre spillet i løpet av denne hektiske helgen.
Ved å skreddersy nettstedet for hver besøkende, klarer de å generere et større engasjement og øke salget. Her er noen eksempler på utprøvde teknikker som de bruker til å appellere til brukere og oppmuntre dem til å bestille direkte:
Hold meldinger relevante ved å bruke segmentering
Reisendes atferd er vanskelig å endre, men en enkel, relevant melding til besøkende kan være nok til å holde dem ombord. Under Black Friday og Cyber Monday vil kunder forvente å se rabatter når de kommer til nettstedet ditt. Men alle er forskjellige og handlehensikter er forskjellige, så hvorfor vil du nærme deg dem på samme måte? Se også hvordan reklameringen foregår, på en riktig måte. Sett det riktige budskapet foran den rette kunden basert på deres profil eller søkeatferd for å sikre at det du sier gir gjenklang og gir mening. Hvis du ikke vil at alle besøkende skal se meldingen, bruk segmenteringsregler for å definere hvem som ser den. For eksempel vises denne Black Friday-meldingen på en subtil måte bare for reisende som søker fra USA.
Gjør det klart at tiden renner ut
Med spesielle datoer er tid viktig! Ingen vil gå glipp av en magisk natt på drømmehotellet sitt. Det tilbys også restplasser, i kombinasjon med flybilletter. Gi brukerne en ekstra dytt ved å lage eksklusive avtaler med en klar tidsbegrensning og bruk en nedtellingsklokke for å sikre at de vet at det eksklusive flash-salget kun er gyldig for én dag. Vis automatiske meldinger som nevner aktiviteten til andre brukere på nettstedet ditt for å presse dem til å bestille et rom.
Har du også lagt merke til at når du er i ferd med å forlate en nettside, men ikke bestilt, så kommer det et popup-vindu, hvor du blir fortalt at tilbudet snart renner ut? Det skjer spesielt når de vil fremheve tidsbegrensningen for Black Friday og Cyber Monday-tilbudet. Dette er noe kjeder som både Scandic og NordicChoiceHotels gjør, og det er jo ingenting negativt med det.
Tilbudet får man presentert tydelig, så vet du i det minste hva du kan få og ikke.
Måter å reise på
Det er naturlig nok viktig å ta seg en god ferie, og Black Friday er på en måte det ideelle tidspunktet å bestille på. Da finner du ofte gode tilbud for en Black Friday Reis. Kanskje du er ute etter et spa hotell på Black Friday, eller muligens vil du på en Black Friday Storbyferie? En god ferie skal du nok få ut av dette, så er det viktig å være påpasselig med tilbudene.
Det fine med dette er at bortimot alle hoteller er med på trenden ved å senke prisene. Husk at du kan også besøke sider som TrueStory, for å få en litt annerledes type ferie, hvor du kjøper en opplevelse like mye som du bestiller en ferie. Det kan det jo være verdt å se litt nærmere på, og så vet du selvsagt at denne shoppingdagen er utmerket for mye annet. Som blant annet Black Friday klær, som kanskje dominerer enda mer enn det ferier gjør.
Forhåpentligvis så har vår råd ovenfor hjulpet deg litt og du vet litt mer hva du bør se etter.
Anne Sigrid er e-handelsspesialist og forbrukervarekonsulent spesialisert i handelsrett og forbrukeratferd. Hun har erfaring innen leverandørkjederådgivning og produktutvikling, og har jobbet i e-handelsbransjen... Les videre