0 selskaper

Sosiale medier

...

    Sosiale medier

    Sosiale medier er en samlebetegnelse for nettsider og applikasjoner som fokuserer på kommunikasjon, fellesskapsbaserte input, interaksjon, innholdsdeling og samarbeid. Folk bruker sosiale medier for å holde kontakten og samhandle med venner, familie og ulike lokalsamfunn. Bedrifter bruker sosialeapplikasjoner for å markedsføre produktene deres og spore kundenes bekymringer.

    Forstå sosiale medier

    Sosiale medier oppsto som en måte å samhandle med venner og familie på, men ble senere tatt i bruk av selskaper som ønsket å dra nytte av en populær ny kommunikasjonsmetode for å nå ut til kundene. Kraften til sosiale medier er muligheten til å koble til og dele informasjon med alle på jorden eller med mange mennesker samtidig.

    Det er mer enn 3,8 milliarder brukere av sosiale medier rundt om i verden. Sosiale medier er et område i konstant endring og i konstant utvikling, hvor nye apper som TikTok og Clubhouse ser ut til å komme ut hvert år og slutter seg til rekken av etablerte sosiale nettverk som Facebook, YouTube, Twitter og Instagram. Innen 2023 forventes antallet brukere av sosiale medier i USA å øke til omtrent 257 millioner. Ifølge Pew Research Center har brukere av sosiale medier en tendens til å være yngre. Nesten 90 % av personer mellom 18 og 29 år brukte minst én form for sosiale medier. I tillegg har disse brukerne en tendens til å være bedre utdannet og relativt velstående eller tjene over $75 000 i året.


    Sosiale medier

    Sosiale medier kan ha form av en rekke teknologiaktiverte aktiviteter. Disse aktivitetene inkluderer bildedeling, blogging, sosiale spill, sosiale nettverk, videodeling, forretningsnettverk, virtuelle verdener, anmeldelser og mer. Selv regjeringer og politikere bruker sosiale medier for å engasjere seg med velgere og velgere.

    For enkeltpersoner brukes sosiale medier for å holde kontakten med venner og utvidede familie. Noen mennesker vil bruke ulike sosiale medier-applikasjoner for å knytte karrieremuligheter, finne mennesker over hele verden med likesinnede interesser og dele tanker, følelser, innsikt og følelser. De som engasjerer seg i disse aktivitetene er en del av et virtuelt sosialt nettverk. For bedrifter er sosiale medier et uunnværlig verktøy. Bedrifter bruker plattformen til å finne og engasjere kunder, drive salg gjennom annonsering og promotering, måle forbrukertrender og tilby kundeservice eller støtte.

    Rollen til sosiale medier i å hjelpe bedrifter er betydelig. Det letter kommunikasjon med kunder, og muliggjør sammenslåing av sosiale interaksjoner på e-handelssider. Dens evne til å samle informasjon bidrar til å fokusere på markedsføringstiltak og markedsundersøkelser. Det bidrar til å markedsføre produkter og tjenester ettersom det muliggjør distribusjon av målrettede, rettidige og eksklusive salg og kuponger til potensielle kunder. I tillegg kan sosiale medier bidra til å bygge kunderelasjoner gjennom lojalitetsprogrammer knyttet til sosiale medier.

    5 Fordeler med sosiale medier

    Sosiale medier har endret måten vi alle samhandler med hverandre på på nettet. Det lar oss oppdage hva som skjer i verden i sanntid, for å få kontakt med hverandre og holde kontakten med langdistanse venner, og å ha tilgang til uendelige mengder informasjon ved fingertuppene. På mange måter har sosiale medier hjulpet mange enkeltpersoner med å finne felles grunnlag med andre på nettet, noe som har fått verden til å virke mer tilgjengelig.

    I følge en studie fra Pew Research Center er bruk av sosiale medier korrelert med å ha flere venner og flere forskjellige personlige nettverk, spesielt i fremvoksende økonomier.6 For mange tenåringer kan vennskap starte virtuelt, med 57 % av tenåringer som møter en venn. Bedrifter bruker også markedsføring på sosiale medier for å målrette forbrukerne direkte på telefonene og datamaskinene deres, bygge tilhengerskare for å bygge en lojal fanbase og skape en kultur bak deres egen merkevare. Noen selskaper, som Denny's, har skapt hele personas på Twitter for å markedsføre til yngre forbrukere ved å bruke deres eget språk og personas.8

    Eksempler på sosiale medier

    Mens sosialemedier har sin positive side, peker mange på plattformen og kaller negative egenskaper som sammenligner dens overforbruk med en avhengighet. Noen benekter at det bidrar til uoppmerksomhet, stress og sjalusi. Nasjonalt senter for bioteknologiinformasjon knytter tung bruk av sosiale medier til depresjon.9 Sosiale medier kan også være en kanal for villedende informasjon og usannheter.

    Det amerikanske presidentvalget i 2016 har veldokumenterte beretninger om virkningen av muligheten til å spre falsk informasjon over plattformen.10 Et slikt fenomen utnytter kraften til sosiale medier, og gir hvem som helst muligheten til å nå et publikum på millioner med innhold som mangler oversikt. eller faktasjekk. Du kan oppnå alt dette gjennom apper for sosiale medier, det er mange apper for sosiale medier tilgjengelig her som du kan laste ned og installere på telefonen. Ta en titt på anmeldelsene fra våre kunder og velg den beste sosiale medieappen å installere!